سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمپرسور هواپایا تامین

بررسی سه بخش مهم دیزل کمپرسورها

کمپرسورهای باد دیزلی یکی از پرمصرف ترین ماشین آلات در صنایع مختلف فعال در کشور به شمار می روند. این دستگاه ها برای ارائه حداکثر کارایی و راندمان قابل انتظار از آنها از قطعاتی در ساختار فنی خود بهره گیری می کنند تا بتوانند عملکردی بهینه در حوزه کمپرس کردن یا همان فشرده سازی هوا داشته باشند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع قطعات کمپرسور باد دیزلی و کارایی و هدف به کارگیری آن ها در این دستگاه، آشنا شوید.

 

قطعات کمپرسور باد دیزلی

موتور کمپرسور

از قطعات کمپرسور باد دیزلی که شاید بتوان نام مهم ترین قطعه از کمپرسور را بر روی آن گذاشت، موتور کمپرسور می باشد. موتور کمپرسور دیزلی، نیروی مورد نیاز برای حرکت و به کار افتادن اجزای داخلی و تمامی لوازم کمپرسور باد دیزلی را فراهم می کند. در واقع این موتور دیزلی (Diesel Engine)، نیروی محرکه کمپرسور باد دیزلی می باشد.

 

هواساز کمپرسور

واحد هواساز کمپرسور بادی دیزلی را به عنوان قلب تپنده این دستگاه می شناسند. به طور کلی می توان گفت یک کمپرسور باد دیزلی از دو بخش موتور دیزلی و واحد هواساز تشکیل می شود. واحد هواساز با استفاده از نیروی حاصل از روشن شدن و استارت خوردن موتور دیزلی، به حرکت در می آید و فرآیند تولید هوای فشرده را آغاز می کند.